Prijzen van brandstofcelsystemen dalen met 77% in 10 jaarPrijzen van brandstofcelsystemen dalen met 77% in 10 jaarPrijzen van brandstofcelsystemen dalen met 77% in 10 jaarPrijzen van brandstofcelsystemen dalen met 77% in 10 jaar
    • Home
    • Over EAB
    • Structuur
    • Actualiteit
    • Documenten
    • Contact
    • Login
    • BEST PRACTICES
    • CONSTRUCTEURS
    ✕

    Prijzen van brandstofcelsystemen dalen met 77% in 10 jaar

    • Home
    • Actualiteit
    • ELECTRICAL VEHICLES
    • Prijzen van brandstofcelsystemen dalen met 77% in 10 jaar
    Categorieën
    • ELECTRICAL VEHICLES
    • HYDROGEN
    • STUDIES
    Tags

      Bron: Interact Analysis – Datum: 02/02/21

      De inkomsten uit geëlektrificeerde aandrijflijnen in de truck- en bussector zullen 24 keer zo hoog zijn, van minder dan $ 1 miljard in 2020, tot $ 6,8 miljard in 2025 en vervolgens naar $ 22,7 miljard in 2030. Het is de voorspelling die door marktonderzoeksbureau Interact Analysis in het recente rapport wordt geschetst. Prijsstelling en architectuur voor geëlektrificeerde aandrijflijnen voor vrachtwagens en bussen, waarbij rekening wordt gehouden met de markt voor alle typen aandrijflijnen in de regio’s Europa en Noord-Amerika: hybriden, elektrische voertuigen met batterijen en elektrische voertuigen met brandstofcellen.
      Het batterijpakket zal in de hele periode goed zijn voor meer dan de helft van de totale inkomsten van alle systemen (54% in 2025). De inkomsten zullen naar verwachting veel hoger zijn in de tweede helft van de prognoseperiode (tussen 2025 en 2030) naarmate er meer middelzware en zware voertuigen op de markt komen. Wat erg interessant is, is dat de  prijzen voor brandstofcelsystemen in 2030 gemiddeld 23% van het cijfer voor 2019 zullen bedragen .
      KLIK HIER VOOR HET RAPPORT

      Geëlektrificeerde aandrijflijnen: de rol van de batterij

      Zoals vermeld in het rapport van Interact Analysis over geëlektrificeerde aandrijflijnen in de vrachtwagen- en busmarkt, «was de gemiddelde prijs van het batterijpakket in 2019, voor alle aandrijflijntypen, $ 8.000. Dit zal in 2025 stijgen tot $ 8.600, waarmee de gebruikelijke trend van prijsverlaging naarmate de tijd verstrijkt, wordt getrotseerd. Dit komt door het feit dat de gemiddelde verpakkingsgrootte zal toenemen naarmate er meer middelzware en zware elektrische voertuigen op de markt komen en de markt minder wordt gedomineerd door lichte voertuigen. Omgekeerd zullen batterijpakketten voor elektrische voertuigen met pure batterijen een geleidelijke prijsverlaging zien , van gemiddeld $ 13.800 in 2019, via $ 11.800 in 2025 tot $ 10.300 in 2030. Deze daling weerspiegelt het feit dat veel pure BEV’s auto’s en lichte bedrijfsvoertuigen zullen zijn, kleinere accu’s nodig dan grote voertuigen ».

      Bij brandstofcelsystemen zullen de kosten drastisch dalen

      Brandstofcelsystemen, die momenteel bijna uniek worden gevonden in brandstofcelbussen , kosten in 2020 een flinke $ 96.000, benadrukt Interact Analysis. Maar «het onderzoek voorspelt een dramatische daling van de brandstofcelprijzen tot 2030 (in $ / KW) naarmate hun toepassing zich verspreidt in een reeks zware voertuigen . De prijzen voor 2030 zullen naar verwachting gemiddeld 23% van het cijfer voor 2019 bedragen – een meer dramatische daling dan enig ander onderdeel in het rapport.

      Elektrische aandrijflijnen, eAxles worden veel goedkoper

      Jamie Fox , hoofdanalist bij Interact Analysis, zegt: “Harde concurrentie veroorzaakt sterke prijserosie, en machinaal bewerkte processen voor apparatuur zoals transmissies maken een goedkopere productie mogelijk wanneer de volumes groter worden. Als voorbeeld, de gemiddelde kosten van een eAxle was $ 5.000 in 2019. Dit zal dalen tot $ 1.800 in 2030 , zelfs als we rekening houden met de verwachte toename van het aantal middelzware en zware voertuigen over de periode.
      “Ons onderzoek leert ons dus dat de gemiddelde kosten van de aandrijflijn voor een volledig elektrische middelzware of zware vrachtwagen zullen dalen van $ 105.000 in 2019 tot $ 50.000 in 2030 . Interessant is echter dat de algemene gemiddelde prijs voor alle voertuigcategorieën gelijk blijft, aangezien deze nieuwe en opwindende technologieën leiden tot steeds meer zware voertuigen op onze wegen. “

      Gelijkaardige posts

      23/04/2023

      Total Cost of Ownership-model voor zero-emissie touringcars beschikbaar


      Lees meer
      10/02/2023

      Hoe om te gaan met brandrisico’s op bussen op alternatieve brandstof. “Het is geen grotere uitdaging, maar een nieuwe uitdaging”, zegt DAFO-specialist


      Lees meer
      28/11/2022

      Mobilinnovation 2022


      Lees meer

      EmissieArme Bussen

      • Wat is EAB
      • Structuur
      • Documenten
      • Inspiratie

      Partners

      • Busworld foundation
      • BAAV
      • Vlaio

      Contacteer ons

      Kasteel van Rumbeke
      Moorseelsesteenweg 2
      8800 Roeselare

      +32 (0) 51 22 60 60
      info@baav.be

      © Lilo Design - Privacy Beleid - Disclaimer
          Wij gebruiken analytische cookies om je een optimale gebruikerservaring te bieden. Door op "Accepteer alles" te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. Je kan eveneens de "Cookie Settings" bekijken om ze aan te passen naar jou smaak.
          Cookie SettingsAccepteer alles
          Manage consent

          Privacy Overview

          This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
          Necessary
          Altijd ingeschakeld
          Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
          CookieDuurBeschrijving
          cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
          cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
          cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
          cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
          cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
          viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
          Functional
          Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
          Performance
          Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
          Analytics
          Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
          Advertisement
          Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
          Others
          Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
          OPSLAAN & ACCEPTEREN